Kökstankar, drömmar och budget.



Har hittat detta fina kök på Ikea och tycker mycket om det. Det ger huskänsla, men är inte för detaljerat för en liten yta. Skulle verkligen vilja byta våra luckor i bostadsrätten till dessa och behålla dom gamla stommarna. På just denna bilden (som jag hittat på google) är det även rätt färg på bänkskivan för min smak. Lägg sedan till naturstenslikt kakel eller mosaik i grå toner. En list i underkant överskåpen och gråmålat under listen samt en tapet med "rutmönstring" i ljust grått eller vitt med diskret repeterat mönster. Golvet är en plastmatta som liknar träplankor.

Med tanke på vår smala budget hoppas jag att detta skulle kunna fungera eftersom det prismässigt har chans att inte bli för många tusenlappar dyrare än 10 000kr. Vi hade ju hoppast sträcka repfonden så långt det går i köket. Med tanke på att vi har för avsikt att sälja lägenheten i framtiden så är det ju också köket som är det mest prioriterade eftersom badrummen redan är gjorda. Ytskikt i övrigt är ju inte alls lika viktiga. Köket är ju en punkt på vilken man bedömmer en hel lägenhets totalskick på något vis.

Till detta finns en söt serie som heter finntorp på Ikea som jag också gillar och det lyfter in lite mera "lantlig romantik" med en del svarta och lite hårdare grafiska detaljer som jag gillar. Jag menar, shabby chic i all ära, men man kan väl vrida upp volymen lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0