Känn peppen! (..annars!)

Vad har jag gjort?! Jag har låtit mig dras med i Yaimas kilojakt som något slags moraliskt stöd. Jag har i ett svagt ögonblick av euforisk "can do" känsla, gått med på att droppa 4 kilo till den 21 december. Med skadad axel och tillfälligt sim och ridstopp. Hur ska det gå egentligen. Trösten är väl att lilla smala Yaima lovat att tappa 5 kilo, kanske hittar hon 2, men 5 kan då inte jag se att det finns att ta på den kroppen. Kan hon klara det måste jag bara klara 4, annars är jag ju inte seriös nog. Jag menar, det borde ju vara lättare för mig som har mer än dubbelt så långt till idealvikten. Så, nu ska vi strikta upp kosten och motionen och motivera varandra. I morgon ska vi traska över bron till Clas Ohlssons och köpa en våg till jobbet så vi kan väga in oss måndagar och fredagar och skriva upp det i vår lilla pepp-logg. Jag bävar, men det är nog precis den sortens press/stöd som jag behöver. Så, i morgon börjar det. Då tar vi första steget mot en snyggare nyårsfest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0