Rehab på schemat.

Har idag äntligen fått varit hos sjukgymnasten, det var väldigt efterlängtat! Hon trodde att jag kan ha skadat ligamentet i axelleden mellan nyckelbenet och skulderbladet och kanske även klämt en nerv. Jag har i alla fall nedsatt rörelseförmåga och det är trångt för vävnaderna kring och mellan nyckelbenet och första revbenet. Varför jag har så ont vid det gamla benbrottet kunde hon inte riktigt säga förutom att det kunde vara en retning av muskeln kring benknölen. Vävnaderna där blev troligen också klämda då axeln slog i marken eftersom nyckelbenets naturliga form störts efter skadan och den då inte kan röra sig lika smidigt längre. (Det är normalt) Man kan alltså inte korsa över armarna, som i ett simtag, eller trycka ihop axlarna mot varandra lika smidigt som innan.
 
I vilket fall som helst kommer det allra mesta av smärtan från axelleden varför jag fått några övningar att göra två gånger om dagen för att öka upp rörligheten. Styrketräna får jag inte göra ännu. Så ska jag gå hos henne varje vecka nu i några veckor och se om det blir någon bättring, om inte får det bli en utredning med ny röntgen. Det känns i vilket fall toppen att ha en sjukgymnast som ska ta hand om mig och min skada! Nu har jag proffshjälp i min rehab, det känns skönt helt enkelt och jag känner peppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0