Tvärstopp bokstavligt talat...

Ja, jag hade ju satt ett mål att bli friskare och kryare. Sådär tre veckor in på denna omgång av motivation har det varit en seeeg kamp. Och nu i fredags blev det absolut tvärstopp då hästen skyggade lite på ridbanan så att jag åkte åt ett håll och han sprang vidare åt ett annat. Kontakten med marken blev väl brutal och slutade i en kortare medvetslöshet och ett rejält trauma mot musklerna kring det ännu inte helt läkta nyckelbenet.. Ont! Det blev övernattning på sjukhuset med ficklampa i ögonen och blodtryckskontrollert ett. En liten mysig morfinspruta bjöd dom rara människorna på akuten också på, det togs tacksamt emot av min sargade axel. Så nu är det totalt träningsstopp av nacke och axlar i en vecka, samt ridförbud i åtminstonde två.
 
Nåväl. Innan detta hände hade jag alltså simmat två gånger i veckan och tränat två hästar två gånger veckan samt ridit min egen häst två till tre gånger och slängt in några spontana promenader under tre veckors tid. Men, detta hjälpte föga. Om vågen var nådigt stämd kunde den trolla fram 83,5kg dvs -0,5kg på knappt tre veckor. Inte direkt ett resultat att jubla över.
 
Felkällor? Godis och läsk under helgerna, lite alkohol slank väl också ner. Kanske äter jag lite för mycket bröd på niofikat? Jag tar helt klart inte ut mig ordentligt då jag simmar, det ska kännas ordentligt och i sanningens namn gör det nog inte det. Någon fler kvällspromenad skulle nog inte heller skada.
 
Kontentan? Ta det mera seriöst om du vill se resultat sedan axeln läkt din lata fan! Ja, faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0