Jojjo bantning ftw!

Ja, jag erkänner.. Jag är en av alla dessa kvinnor som inte är nöjd med min vikt. Med mitt BMI och de sjukdomar som finns i släkten är det dock befogat. I augusti i fjol började jag ta bort allt socker i ett år för att bli av med beroendet. Samt att jag la in motionsformer som jag själv tyckte om, som lindy hop och träning av andras hästar 2dgr i veckan. Då vägde jag 92kg. I Juni i år ramlade jag på axeln och bröt nyckelbenet på Sirvivals riddarrunda. Utan cykeln och allt.. Detta gjorde att jag trillade av vagnen rejält, alla andra som försökt känner säkert igen sig. Då var jag nere i 81kg. Alltså -11kg! Och det kändes så jävla bra! Under sommaren har jag dock daltat med mig själv och är nu uppe i ca 84kg igen. Så nu blir det nya krafttag! Målet är 75kg till sommaren. På schemat i år står simning, hästar och promenader samt det nya Zumba spelet till Wiiet. Det här året kommer jag dock att tillåta mig själv måttliga mängder sött på fredagar eller fester då jag lärt mig att stenhårt tvång får sämre resultat än trivsam utveckling. I alla fall är det så för mig. So, wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0